Resepi Pretzels



Resepi Pretzels

Bahan-bahan:

1 1/2 cawan air suam

1 1/8 sudu teh yis kering aktif

2 sudu besar gula perang

1 1/8 sudu teh garam

1 cawan tepung roti

3 cawan tepung biasa

2 cawan air panas

2 sudu baking soda

rasa garam kasar

4 sudu besar mentega (cair)

Fillingnya :

115 gm mentega, didadu

200 gm susu pekat

115 gm gula perang lembut

2 sudu emas (jagung cahaya) sirap

Caranya:


Taburkan yis pada air suam dalam mangkuk ; kacau untuk membubarkan. Tambah gula, garam dan kacau untuk membubarkan ; tambah tepung dan menguli doh sehingga licin dan elastik. Mari meningkat sekurang-kurangnya 1/2 jam.

Walaupun doh semakin meningkat , menyediakan baking soda mandi air dengan 2 cawan air suam dan 2 sudu baking soda. Jadilah tertentu untuk membangkitkan kerap. Selepas doh telah meningkat, picit off bit doh dan roll ke dalam tali panjang * ( kira-kira 1 /2 inci atau kurang tebal) dan bentuk. Dip pretzel dalam larutan soda dan tempat di atas lembaran penaik lancar . Benarkan pretzels untuk bangkit semula. Bakar dalam oven 450 selama kira-kira 10 minit atau sehingga keemasan. Berus dengan mentega cair dan menikmati !

Topping : selepas anda berus dengan mentega cuba percikan dengan garam kasar. atau untuk terkenal Auntie Anne Cinnamon Gula, cuba lebur sebatang mentega dalam mangkuk cetek ( cukup besar untuk memenuhi pretzel keseluruhan ) dan dalam mangkuk lain cetek membuat campuran kayu manis dan gula. Dip pretzel ke dalam mentega, lapisan kedua-dua pihak dengan murah hati. Kemudian celup semula ke dalam campuran kayu manis ini. Nikmati!

LikeTweet

0 Response to "Resepi Pretzels"

Video of the Day

Tujuanku adalah untuk menghimpun semua resepi masakan dan contoh hasil masakan untuk kemudahan masyarakat. credits: resepi siber 2002 sebagai panduan, resepinannie, resepimasakankini, --akan ditambah lagi panduan--